Yükleniyor ...

Zübeyde Hanım Eğitim KurumlarıAnaokulu

ANAOKULU EĞİTİM SİSTEMİMİZ

• Okulumuz Montessori Waldorf, Reggio Emilio gibi alternatif eğitim okulları ve yöntemleri incelenerek hazırlanmış bir eğitim sistemine sahiptir.
• Sınıflarımızda özellikle oyun terapi de kullanılan temel oyuncaklar mevcuttur. Çocuklar gün içerisinde mutlaka yönlendirmesiz serbest oyun oynarlar.
• Okulumuzda nezaket esastır. Seslenmek için bile çocuklara ses yükselmesini doğru bulmuyoruz.
• Ödül ve ceza uygulaması yoktur. Problem davranış görüldüğünde aile ile işbirliği içinde çocukta davranış değiştirme metotları uygulanır.
• Temel görüşümüz çocukların öz yeterliliğini geliştirmeye çalışmaktır. Bunun için, çocuğun ileriki hayatında başına gelebilecek olumsuz durumlarla başa çıkabilmesi ve mücadele edebilmesi için yaşına uygun bir takım problemleri çözebilmesi gerektiğini onlara öğretmeliyiz. Başa çıkabileceği problemleri kendi çözebilen ve mücadele edebilen vaz geçmeyen ve tekrar tekrar deneyen çocukların hayatta başarılı ve mutlu olacağını düşünüyoruz. Tam tersi aşırı kollayan, kaygılı, sürekli çocuğa yardımcı bir eğitim tarzının aslında uzun vadede çocuğa zararlı olduğu bilincindeyiz.
• Okulumuzda çocuklar çok şey öğrenmek için yarıştırılmaz, öğrenmeyi sevmek esastır. (İngilizce öğretmek amacımız değildir, amacımız İngilizceyi sevmelerini sağlamaktır). Bunun gibi diğer branş derslerinde çocukların yarışmadan, severek derse katılması bizim için önemlidir.

EĞİTİM PROGRAMIMIZ

• Eğitim konularımız ve yıllık planımız ekolojik temelidir. Ekoloji, entropi, fermantasyon, fraktaller, geri dönüşüm gibi konular çocukların sevebileceği şekilde onlara öğretilir. En önemli amacımız ekolojik bilinç sahibi çevreci çocuklar yetiştirmektir.
• Çocuklarımız her ay bir ülkeyi incelerler. O ülkenin kıyafetleri, ünlü yerleri, bayrağı , haritadaki yeri, geleneksel yemekleri incelenir. O ülkenin dilinde birkaç kelime (selamlaşma- vedalaşma, evet- hayır, afiyet olsun gibi) telaffuzuyla birlikte çocuklara öğretilir. Burada amacımız o ülke ile ilgili çocuklarımızın zihinlerinde güzel anılar oluşturmaktır.
• Eğitim programımızın içinde sanat büyük yer kaplar. Çocukların etkinliklerini kendileri yapmaları esastır. (öğretmenler tarafından mükemmel bir şekilde yapılmış harika etkinlikler istemiyoruz.)Çocukların yaratıcılığını destekleyen, duygularını ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlayan serbest resim ve etkinlik çalışmalarının yanı sıra, her ay bir sanatçının hayatı ve eserleri incelenir. Bu kişi ressam ise eserlerinin çıktıları sınıflara ve çocukların görebileceği yerlere asılır, müzisyen ise gün içinde eserleri çocuklara dinletir. Yıl içindeki gezilerimizin içinde sergi salonları ve resim sergileri ve dinletiler mutlaka yer almaktadır.
• Eğitim programımız her ayın sonunda bülten şeklinde velilerimize mail atılır. Bu programda çalıştığımız konular öğrendiğimiz ve dinlediğimiz şarkıların linkleri çocukların bu etkinlikleri yaparken ki resimleri ile birlikte sizlerle paylaşılır.
• Eğitim yılının başında her çocuğumuza eğitimi desteklemek ve okuma yazmaya hazırlık çalışmaları için birer eğitim seti alınır ve çocukla her gün kitap çalışması yaparlar.
• Çocuklar kendi ile ilgili sorumlulukların dışında okul içinde de sorumluluk alırlar. Yemekten sonra tepsilerini taşıyıp çöpe dökerler, sınıflarını her gün süpürür ve silerler, çiçekleri sularlar. Bunu yapmadaki amacımız çocukların sorumluluk almasını öğrenmeleri, böylelikle ilkokula başladıklarında ödev ile ilgili sorumluluğa hazır olmaları, başardım duygusunu yaşayabilmeleri, öz yeterliliğin dolayısıyla bağımsızlığının artması ve motor becerilerdeki gelişmelerdir.

REHBERLİK HİZMETLERİ

• Her iki okulumuzda da tam gün psikologlarımız ve oyun terapi odamız mevcuttur. Psikologlarımız çocukları tanımaya yönelik uygulamalar yapar. Aileler ile çocukları ile ilgili görüşmeler yapar ailenin sorularını cevaplar. Alt ıslatma, tırnak yeme, takıntılar, kardeş kıskançlığı, öfke nöbetleri yeme ve uyku problemleri gibi konularda aileye rehberlik eder.
• Okulumuzda çocukların Zeka ölçümü yapılmaz. Kullandıklarımız sadece psikolojik ölçeklerdir. Okul öncesi dönemde çocuğun zekası ve zeka alanları ile ilgili bilgi vermek çok erken olması sebebi ile doğru değildir.

VELİ GÖRÜŞMESİ VE TOPLANTILAR

• Dönemde en az bir kere öğretmen, veli ve psikolog ile birlikte birebir veli toplantısı yapılır. Bu toplantıda çocuğun okul içindeki durumu değerlendirilir. Bu toplantıların kalabalık bir şekilde yapılmasını doğru bulmamaktayız. Çocukla ilgili yorumlar sadece o çocuğun anne ve babasını ilgilendirir.
• Bütün velilerin bir arada olduğu eğitim toplantıları ve etkinlikler yapılmaktadır. Bu etkinliklere katılım zorunlu değildir.
• Okul görüşmesine gelindiğinde okulun tanıtımı yapılır. Veli kendini ve çocuğunu değerlendirdiğinde bu okul ona uygun mu kısmını iyice gözden geçirmelidir.

KAYIT KOŞULLARI

• Okulumuza öğrenci başvurusu yapıldığında çocuğun sosyal ve duygusal uyumunu ölçen bir envanter uygulanır. Bu uygulama çocuğun ve ailenin okul kimliğine uygun olup olmadığını değerlendirir.
• Okul- veli diyalogunda okula güven esastır işbirliği şarttır.